LPPS kreipėsi į VRM dėl galimų pažeidimų naudojant tarnybinį transportą
- policijosps

- liepos 21 d.
- 2 min. skaitymo
Lietuvos policijos profesinė sąjunga (LPPS) raštu kreipėsi į Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministeriją (VRM), siekiant atkreipti dėmesį į žiniasklaidoje pasirodžiusią informaciją, jog Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai atlikus tarnybinį patikrinimą Lietuvos kalėjimų tarnybos direktoriaus Mindaugo Kairio atžvilgiu buvo nustatyta, jog Lietuvos kalėjimų tarnybos direktorius, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gegužės 27 d. nutarimu Nr. 543 patvirtintų Pavyzdinių tarnybinių ir netarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo biudžetinėse įstaigose taisyklių (toliau – Taisyklės) 4 punktu, neturėjo teisės tarnybiniu automobiliu į tarnybą ir iš tarnybos į savo gyvenamąją vietą.

Taisyklių 4 punkte įtvirtinta nuostata, jog „tarnybinius lengvuosius automobilius bet kuriuo paros metu, taip pat poilsio ir švenčių dienomis darbuotojai gali naudoti tik tarnybos reikmėms. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nariai, Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų vadovai turi teisę naudotis tarnybiniais automobiliais su vairuotojais ar be vairuotojų ir kitais su jų veiklos ypatumais susijusiais atvejais, kai būtina užtikrinti jų saugumą, įskaitant nuvykimą iš darbo į gyvenamąją vietą ir grįžimą iš jos.“ Vykimas į tarnybą bei grįžimas iš jos į savo gyvenamąją vietą niekaip negali būti traktuojamas kaip tarnybinio transporto naudojimas tarnybos reikmėms. Ši teisės norma taip pat aiškiai apibrėžia subjektų ratą, kurie gali naudoti tarnybinį transportą ne tarnybos metu, taigi akivaizdu, jog įstaigų prie LR vidaus reikalų ministerijos vadovai bei jų pavaduotojai, taip pat šioms įstaigoms pavaldžių teritorinių įstaigų vadovai bei jų pavaduotojai teisės naudoti tarnybinius automobilius vykti į savo gyvenamąją vietą teisės neturi ir neturėjo.
LPPS žiniomis, vidaus reikalų ministro valdymo srities centrinėse ir kitose statutinėse įstaigose jų vadovai ir pavaduotojai naudoja tarnybinį transportą vykimui namo, todėl būtų pagrindas atlikti tarnybinius patikrinimus, kad patvirtinti arba paneigti neteisėto tarnybinio transporto naudojimo faktus.

Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, LPPS prašo VRM:
Inicijuoti tarnybinius patikrinimus dėl visų vidaus reikalų ministro valdymo srities centrinių ir kitų įstaigų tarnybinio transporto naudojimo;
Tarnybinio patikrinimo metu, pasitelkiant „Ecofleet“ duomenis, nustatyti, kiek kilometrų tarnybinis transportas galėjo būti naudojamas ne tarnybos reikmėms, taip pat įvertinti, ar vadovai negavo pajamų natūra, o nustačius tokius atvejus apie tai informuoti Valstybinę mokesčių inspekciją;
Jeigu bus patvirtinti neteisėti tarnybinio transporto naudojimo faktai, apie juos informuoti LPPS, nurodant konkrečias įstaigas, kuriose nustatyti pažeidimai;
Nustačius neteisėtus transporto naudojimo atvejus, įvertinti, ar buvo padaryta turtinė žala statutinei įstaigai ir inicijuoti žalos atlyginimo procesus;
Įvertinti realų tarnybinio transporto poreikį statutinėse įstaigose – ar esamas tarnybinio transporto kiekis pagrįstas, ar jį galima optimizuoti, taip sutaupant valstybės biudžeto lėšas.
„Tarnybinio transporto naudojimas yra ne tik ūkinis, bet ir reputacijos klausimas. Skaidrumas ir vienodas teisės taikymas visose valstybės institucijose yra būtina sąlyga stiprinant pasitikėjimą valstybe bei racionaliai naudojant mokesčių mokėtojų lėšas, todėl būtina atsakingai pažvelgti į tarnybinio transporto naudojimo teisėtumą bei jo kiekį“, – teigia LPPS pirmininkė Roma Katinienė.










Komentarai