Lietuvos policijos profesinė sąjunga (toliau – LPPS) teigia, kad kalbos ir susirūpinimas dėl eismo saugumo stiprinimo, pasitelkiant vien technines priemones ir didesnes baudas bei bausmes - bergždžias reikalas.
Pasak LPPS pirmininkės Romos Katinienės, trūksta patruliuojančių ekipažų miestuose ir regionuose, o vienintelės eismo saugumo priemonės – reidai – ypač regionuose vyksta retai, todėl klesti nebaudžiamumas.
„Ir nors pasitikėjimas policija vis dar yra aukštas, šiandien turime sumažintas pajėgas, o tai reiškia ir mažiau galimybių atlikti visus darbus. Auga nepilnamečių nusikalstamumas, didėja žūstančių keliuose skaičius. Mano nuomone, padarytos lemtingos klaidos reformuojant policiją, kai iš sistemos buvo priversti geriausi profesionalai. Labai norėtųsi pareikalauti policijos reformuotojų atsakomybės, nes akivaizdu, kad sistema byra“, - sako LPPS pirmininkė.
Profesinės sąjungos nuomone, baudos už eismo taisyklių pažeidimus ir dabar ganėtinai didelės, tačiau vaizdas keliuose rodo, kad jos neveikia.
Pasak LPPS pirmininkės, po kelių policijos reformos eismo saugumo kontekste trūksta pagrindinės priemonės – kontrolės ir stebėjimo keliuose.
„Nei trikojis, nei greičio matuoklis nepatikrins ir nesustabdys keliuose pavojingai manevruojančio, ar chuliganiškai besielgiančio vairuotojo. Kelių patrulių ekipažai, nuolat patruliuojantys Lietuvos keliuose, neaplenkiant regionų, padėtų šią problemą spręsti. Mūsų nuomone, situacija keistųsi kardinaliai į gerąją pusę. Nes fiziškai patruliuojantis ekipažas, pastebėjęs keistai manevruojantį ar vairuojantį vairuotoją, ir jį sustabdęs, gali patikrinti ar prie vairo nesėdi išgėręs arba nuo narkotikų apsvaigęs asmuo ir užkirsti kelią didesnei nelaimei“, - sakė R.Katinienė.
Profesinės sąjungos pirmininkė mano, kad praktiškai sunaikinus kelių policiją, buvo padaryta didžiulė žala, nes šalies keliuose eismo saugumo kontrolė ir stebėsena sumažėjo iki minimumo, tai metai iš metų leido subujoti nebaudžiamumui ir kelių ereliams, dėl kurių įvyksta daug skaudžių įvykių.
„Nekalbame apie kelkraštyje stovintį ir eismo reguliavimo lazdele mojuojantį pareigūną. Kur kas efektyviau nuolat patruliuojantis keliuose patrulis, kuris realiu laiku, realioje vietovėje gali užkardyti eismo įvykį. Suprantama, tai nepigiai kainuoja, bet laikas pasverti, kas svarbiau – žmonių gyvybės ar kontrolės užtikrinimas, žinoma, jeigu iš tiesų norima spręsti šią problemą“, - sakė Lietuvos policijos profesinės sąjungos pirmininkė.
Priminsime, kad vykstant policijos reformoms Lietuvos policijos profesinė sąjunga įžvelgė šias grėsmes ir įspėjo apie galimas pasekmes eismo saugumui, tačiau į jas nebuvo atkreiptas dėmesys.
Comments